Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
20.5.2005, Petr Hájek, aktualita
ASUSTeK Computer na akci Electronic Entertainment Expo (E3) sdělil, že uvede rozšiřující kartu obsahující čip AGEIA PhysX, který výrazně urychlí fyzikální propočty ve hrách příští generace technologii AGEIA podporujících. Hráči se tedy mohou...
[aMd]Mica | 20.5.200513:00
este treba poznamenat, ze pokial to nezacne podporovat Microsoft a developeri vo svojich grafickych enginov tak je to asi o tom ako PS a VS3 v GF6800, resp. 64bit AMD ci Intel s 32 bit OS a aplikaciami. ale je to krok smerom dopredu a urcite sa toho chytia aj ostatni vyrobcovia. Casom mozno ocakavat ­(podobne ako sa koprocesor integroval do CPU­) ze sa takato jednotka implementuje priamo do jadra a dalsi vyvoj budu mat na starosti vyrobci GPU ­(ATi, nVidia a pod.­) V kazdom pripade, by bolo dobre aby dovtedy VYRAZNE popracovali na energetickych narokoch svojich vyrobkov. Nechcem si predstavit VGA akcelerator buducej generacie s implementovanou jednotkou pre vypocet fyziky scen so spickovou spotrebou 200W...
Odpovědět0  0
neph04 (31) | 20.5.200512:18
imho kdyby zpomalili vyvoj tehle blbosti, a radsi se venovali optimalizaci kodu, to by bylo neco :­)
treba starej dobrej prehistorik2 ma takovou interakci z prostredim a bezi i na 386ce... :0­)
proste to co dneska vychazi z programatorskych tymu je k placi.

(a kdyz si vezmem vypocetni silu prociku treba AMD64 3000+, kolik milionu operaci umi za sec udelat, a debilni Excel pocita nektery vypocty treba 30sec a pak se sekne a vyhodi neco ve smyslu BSOD­)
Odpovědět0  0
ALF | 20.5.200512:59
souhlasim, s optimalizacemi je to dneska slabe... napr. ze soucasnych GPU by se dalo vyzdimat mnohem vice kdyby se to poradne zoptimalizovalo...
ALE optimalizace stoji dost casu a penez a ne kazdy je ochoten se v tom dlouhe hodiny vrtat a premyslet zda je to lepsi tak nebo tak...
Snazsi je rict tak to proste bude potrebovat 3GHz P4ku ta to zmakne... pritom by stejnou vec ale poradne optimalizovanou mohl zmaknout treba P4 2GHz uplne v klidu... Viz. takej DeusEx kdo hral asi vi o cem mluvim...
Ale taky je tu faktor ze programatori jsou pod tlakem, reknou jim musi to byt presne tolikateho a tolikateho a on to proste musi zvladnout, netreba se pak divit ze to vypada tak jak to vypada
Odpovědět0  0
Ladis. | 20.5.200514:55
Optimalizace je draha a zdlouhavazalezitost ­- ty karty se docela lisi a ne jen podle vyrobce, ale i ruzne modely. Takze to vetsina pise ­"podle API­" a neresi, nakolik dana karta+ovladace maj kvalitni podporu pro to, a nebo podle jinych preferenci. Navic musite vsechny karty mit k dispozici a odzkouset to na nich.

Dneska je jednodussi to naprogramovat mene kvalitne a napsat tomu vyssi HW naroky ­- dokud lidi budou jako zbesili kupovat novy a vykonejsi HW, nebudou vyrobci SW tolik nuceni prizpusobovat se vykonum cilovych PC. Je to teoreticky levnejsi i z pohledu zakaznika ­- ten si priplati za HW a vsechen SW mu tam bezi rychle, namisto aby si priplacel za kazdy jednotlivy SW, ktery by byl vice optimalizovan ­(to stoji penize­).
Odpovědět0  0
misace | 20.5.200511:34
Na mojí desce EPOX 8VTAI ­(KT880­) se dá nastait u pamětí CAS 1,5, taky to tak mám, ale paměti DDR 400 běžej jen na 340. Výkonostní rozdíl mezi cas 1,5 a 2 je asi jako mezi cas 2,5 a 3.Nic moc,ale aspon něco, když svýho Bartona nevytáhnu na FSB 400.
Odpovědět0  0
Viliam Vida (41) | 20.5.20058:59
Boze tolko technickych noviniek uz sa neviem dockat!!Inak je to dobry napad vyrabat nazvime to psychicke karty na co najvernejsiu realitu.Uvidime hlavne aka bude ich cena a ta byva v novych technologiach dost vysoka.Hlavne nak uz vyde ATI Xadeon XT a Geforce 7800GTS a najlepsie by bolo implentovat tento novy psychical GPU priamo ku GPU alebo ho zainternovat do grafickeho GPU.ASUS je proste ASUS­-drzim mu palce!
Odpovědět0  0
starmen (438) | 20.5.200510:29
To není ­"psychické­", ale ­"physical­" nebo­-li v překladu fyzické :­-­)­). Psychika s fyzikou má pramálo společného :­-­))
Odpovědět0  0
ivdo | 23.5.200510:52
ale ano, psychical ...
starmen, ty jeste nemas na zatylku matrix konektor?
Odpovědět0  0
starmen (438) | 23.5.200513:38
ee nemám.. :­-­) nebo to alespoň v tomto světě ­(či obrazu světa­) není vidět :­-­))
Odpovědět0  0
asd | 20.5.20058:17
Historie nás dostatečně poučila že vývoj směrem ke koprocesorům, akcelerátorům atd. je slepá ulička a budoucnost je zrevidovat CPU a zásadně zvýšit jeho výkon, tak, aby si na to stačil sám.
Odpovědět0  0
HonzaRez | 20.5.20058:35
A sakra, tak na to se těším. Ale už nejsem tak mladej, asi se toho nedočkám...
Odpovědět0  0
Rescator2 | 20.5.20058:37
S tím absolutně nesouhlasím !!!
Je přece nesmysl, aby pak každý uživatel, kterému se nelíbí zvuk 6+1 kupoval celý nový procesor jen kvůli tomu, aby měl zvuk 8+1, nebo aby jeho grafická karta žrala část paměti a výkonu procesoru při hrách, co třeba lidi, kteří takový výkon nebo konkrétně nějakou periferii nepotřebují ? Nutit výrobce aby selektovali jádra i podle volitelných periferií ?
Příklad P4 4000MHz zvuk 6+1, graf. jádro X600, řadič paměti DDR3, SATA2, USB 2.0, Firewire, WiFi, síťová karta, atd....
Pokud chceš na tomhle procesoru něco změnit ­- kup si novej. Tak bys to chtěl ?
Navíc je daleko levnější varianta volitelných komponent, třeba právě ve formě zásuvných karet. Hlavně by se taková výroba neomezila jen na Intel a AMD !!!
Odpovědět0  0
starmen (438) | 20.5.20058:37
Nezdá se mi, že by videoakcelerátory ­(GK­) byla slepá ulička :­-­). Navíc procesorem specializovaným na určitou úzkou oblast ­(zde fyzikální model­) můžete dosáhnout daleko vyšších výkonů než procesorem univerzálním ­(např. CPU­).
Jinak koprocesor taky rozhodně nebyl slepá ulička ;­-­). Pouze se od dob 80486 integruje přímo do CPU ;­-­) Dnes už to není ani samostatná jednotka v CPU, ale jeho funkci zastoupili přidané jednotky FPU ­- něco jako ­"merge­" procesoru a koprocesoru :­-­).

P.S. mám dojem, že jsem ten obrázek už viděl u jednoho článku před cca 6ti lety, který pojednával o nějaké super nové GK snad ze švédské dílny, která měla mnohonásobně překonat akcelerátory té doby ­(několik MB ram integrovaných na chipu a 256­/512 bit sběrnice k nim atp. ­- na tu dobu nepředstavitelný hi­-tech­). A jak to tak bývá, od té doby jsem o tom už nikde neslyšel... :­-)
Odpovědět0  0
Freaky | 20.5.200511:38
jj byla to firma BitBoys, ktera naaaas mnoho let krmila, ze uz brzy budou mit nejlepsi graficke karty na svete :­-­)
Grafické čipy Bitboys, které se nikdy nestaly více než kusem papíru či vzorkem.
https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-BCAB7EE9D6B55B78C1256D72004F5C38.html
Odpovědět0  0
starmen (438) | 20.5.200513:09
Vypadá to, že to bude ono :­-­)
Ale tento článek je z roku 2003 a já jsem o nějakém jejich prvním slybu slyšel už někdy snad v roce 99­' nebo tak nějak. Bylo to tuším v diskmagu... sakra jak se jmenoval... vycházel na CD přiloženém u časopisu GameStar ­(nebo tak nějak­) :­-­)... Už jsi vzpomínám.. RealTime se jmenoval :­-­). Mám dojem, že tam byl podobný, ne­-li stejný obrázek.. :­-)
Odpovědět0  0
fx fighter | 20.5.200522:11
joooo bitboys, to boli casy ;­)
same keci a v skutocnosti nic nevydali, ale dobre sa to citalo :­)­)

http:­/­/www.3dcenter.de­/artikel­/glaze3d_avalanche/
Odpovědět0  0
dsfgh.dfhg@dfh.cz | 20.5.200511:58
Každá grafická karta v dnešní době v sobě obsahuje grafický akcelerátor, stejně jako každý procesor obsahuje matematický koprocesor, který se dříve staral o urychlení matematických výpočtů ­(jako je floatig point či náročných celočíselných výpočtů­). To se nikde neastratilo, pořád to existuje!!!
Odpovědět0  0
Moas | 20.5.20057:51
Dnesni pocitace se vsim integrovanym dostacuji bohate pro kancelarskou praci i nenarocne hry, dovedu si predstavit, ze graficka karta se postupne pretransformuje do podoby­"herni karty­", takze krok Asusu je prvni vlastovka...
Odpovědět0  0
Martik_oldd (12) | 20.5.20057:21
...treba fyzikalníi akceleratory?
Docela rad bych videl takove cipy od ATI ci nVidie treba na spolecne karte a akceleratorem grafickym nebo pomoci mustku komunikujicich primo.
Odpovědět0  0
Pifco | 21.5.200517:50
Akceleratory su totalna hovadina. uvedomujete si, ze kazda pridavna karta vyrazne predrazi cely komp? Tieto zariadenia potrebuju podporu od vyrobcov hier, ale ziadny vyrobca si nedovoli urobit hru ktora by bez tejto karty nefungovala. V dnesnej dobe rychlych UNIVERZALNYCH procesorov ­(zachvilu s dvoma jadrami­) je takato bizuteria cisto marketingovy tah, aby sa malo o com hovorit. Je sice pravda, ze hry budu vyzadovat casom ovela narocnejsie vypocty tykajuce sa fyzikalnych modelov a umelej inteligencie, ale cas kedy budu potrebne dalsie karty asi nepride. Jednoducho preto, lebo sa CPU a GPU v pripade potreby rozsiria o nove vypoctove jednotky optimalizovane pre dany typ uloh a vyde to neporovnatelne lacnejsie ako nejake dalsie chipy a karty
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.